با سلام و احترام خدمت شما سروران گرامی در این آموزش قصد داریم 4 اصل طراحی حرفه ای محصول را به شیوه اپل آموزش دهیم.
طراحی حرفه ای محصول به شیوه اپل (4 اصل ایجاد محصول و خدمات)
۱- طراحی منشأ همه تفاوتها است
طراحی حرفه ای محصول یا خدمت میتواند شما را از رقبا متمایز کند. محصولاتی با طراحی جذاب، منحصربهفرد و کاربری آسان توجه زیادی را به خود جلب میکنند. موجب وفاداری در مشتری و برقراری ارتباط احساسی میگردد.
وقتی شرکت موتورولا قصد داشت گوشی تاشو «استارتک» را با گسترش خط تولید آن رقم بزند٬ ملاحظات مهندسی سرلوحه کار بود. برخلاف آن٬ اپل طراحی را سرلوحه کار خود قرار داده است٬ حتی اگر به قیمت هزینههای اضافه تمام شود.
۲- طراحی سازمان
مجموعهای از اصول طراحی را تعریف کنید که نشانگر دیدگاه محوری شرکت باشد و از آن تبعیت کنید. با این کار، همه افراد شرکت میتوانند به نقش طراحی در فرایند توسعه پی ببرند٬ ماهیت محصولات را تجسم کنند و آنچه مشتریان را خوشحال میکند را بشناسند.
۳- محصول همان بازاریابی است
تنها راه ممتاز کردن محصول و خدمات تولید محصول استثنایی است. با این کار محصول به پیام تبدیل میشود. محصول شما و نه تبلیغاتی که آن را احاطه کردهاند ابزار قطعی بازاریابی شما است.
محصولات عالی٬ خوشطرح و خوشساخت با کاربران ارتباط احساسی برقرار کرده و افراد وفاداری ایجاد میکنند که به مدافعان برند شما تبدیل میشوند.
۴- طراحی همان تفکر سیستمی است
در اپل طراحی٬ محیط محصول و تجارب مشتریان به یک اندازه اهمیت دارند. اپل در «گسترده کردن میدان دید» که همان درک چگونگی سازگاری محصولاتش با زندگی مشتریان و دنیای تکنولوژی است فوقالعاده عمل میکند.
منبع:http://shahreabi.com